Salgsutvikling

Utvikling av selgere er en spennende prosess. For det første møter vi selgere på alle nivåer; de erfarne som “kan” mye om temaet salg, som har vært lenge i bransjen og opparbeidet seg en portefølje av kunder som “bestiller” jevnlig produkter. Disse har samtidig opparbeidet seg noen holdninger som er utfordrende særlig i fht. å gå utenfor sin egen komfortsone og å tilegne seg ny kunnskap, ny teori for å få ny innsikt. For å ikke snakke om hvor langt det “sitter inne” å innrømme ovenfor seg selv at gårsdagens metoder ikke nødvendigvis passer morgendagens. Og “proaktiv møte booking” …. det gjorde de når de var “nye selgere”; det har jeg ikke behov for i dag. Kjenner du noen av disse erfarne selgerne? Trolig gjør du det og trolig smiler du litt for deg selv. Hvordan leder du slike selgere? Hva er det som får de til “å ticke” og bli motivert for å tenke og jobbe på en ny mer effektiv måte? Det er blant annet dette – når de selv ser at det funker – at de for alvor utvikler seg forbi prestasjonsnivået der er på i dag Og som et resultat – de blir våre beste ambassadører fordi de “selv” har funnet nøkkelen til bedre resultater:)!