Hvordan utvikler vi selgere?
Utvikling av selgere er en spennende prosess. For det første møter vi selgere på alle nivåer; de erfarne som “kan” mye om temaet salg, som har vært lenge i bransjen og opparbeidet seg en portefølje av kunder som “bestiller” jevnlig produkter. Disse har samtidig opparbeidet seg noen holdninger som er utfordrende særlig i fht. å gå utenfor sin egen komfortsone og å tilegne seg ny kunnskap, ny teori for å få ny innsikt. For å ikke snakke om hvor langt det “sitter inne” å innrømme ovenfor seg selv at gårsdagens metoder ikke nødvendigvis passer morgendagens. Og “proaktiv møte booking” …. det gjorde de når de var “nye selgere”; det har jeg ikke behov for i dag. Kjenner du noen av disse erfarne selgerne? Trolig gjør du det og trolig smiler du litt for deg selv. Hvordan leder du slike selgere? Hva er det som får de til “å ticke” og bli motivert for å tenke og jobbe på en ny mer effektiv måte? Det er blant annet dette – når de selv ser at det funker – at de for alvor utvikler seg forbi prestasjonsnivået der er på i dag Og som et resultat – de blir våre beste ambassadører fordi de “selv” har funnet nøkkelen til bedre resultater:)!
Kontinuerlig forbedringsprosess
Prosess basert, målbar og utviklende salgstrening på ferdigheter, kompetanse, teknikker, taktikker, holdninger, handlinger som skaper nysalg, gjen-salg, gjen-kjøp, opp-salg og kryss-salg. Sikring av lojale kunder skaper motiverte selgere.
PLANLEGGING
GJENNOMFØRING
MÅLING OG OPPFØLGING
Basert på ulike salgs typer; erfarne som kan mye men de vil ikke “nok”, mindre erfarne som vil mye men de kan ikke “nok”, de som vil ikke og kan ikke nok i fht. det som kreves til de som kan og vil nok; så er vi nødt til å tilpasse treningene i fht. disse nivåene. Vi har god erfaring i å utvikle trenings prosesser som får frem det beste hos hver enkelt. God blanding av ny teori og metoder, rollespill som er praktiske og realistiske, ulike treningsøvelser og et system som loggfører, måler og utvikler ferdigheter i et tett samspill mellom selger og leder; sikrer en målbar og god trenings prosess.
Trenings meny Salgstrening
Målgruppe
Selgere inn mot B2B, B2C, kunderådgivere.
Vi planlegger, gjennomfører og følger opp prestasjoner og resultater basert på et tilpasset Scorecards over de viktigste KPI`er (Kritiske Prestasjons Indikatorer) for erfarne til nye selgere.
Individuell tilpasning av treningsplaner og treningsøvelser som sikrer en målbar prosess, motivasjon, gode prestasjoner og resultater.
Meny
- Salgs Trenings Akademi (Utvikling fra grunnen/tilpasset deres behov)
- Adferds Trening (Hvordan selge til ulike personlighetstyper/Adferds Profiler)
- Personlig mestring (Balanse i livet)
- Prestasjons Coaching (Hvordan Coache ulike selgere)
- Prestasjoner i Salg (Definering av mål, Salgs-KPI`er, Aktivitet og Kvalitet)
- Relasjons Salg (Nettverk og relasjonsbygging)
- Presentasjonsteknikk (Hvordan vinne møtet/forsamlingen)
- Salgs og Forhandlingsteknikk; fra produkt til løsningssalg.
- Messesalg (Hvordan vinne kunder på messen)
- Møte Booking (Intensivt 8 ukers program med digital måling/oppfølging)