Om selskapet
Cisco er et verdensomspennende teknologiselskap som er markedsleder innen nettverk, datasenter, sikkerhet og samhandlingsløsninger. På Lysaker er vi rundt 500 ansatte som jobber med alt fra R&D, markedsføring og salg, supply chain og ledelse. Alt som kalles Webex Devices utvikles hos oss, fra idé til design, maskinvare og mekanikk, programvare, skyløsninger, maskinlæring og intelligens. Vi har et av de største in-house design teamene i Norge og har vunnet prestisjetunge awards som iF Gold og Red Dot Best of the Best. Det er mange som vil jobbe med teknologi – hos oss får du lage den!
Oppdraget
Oppdraget var krevende i forhold til de norske forholdene og markedssituasjonen men også i fht. krav fra utenlandske eiere. For å definere oppdraget ble det etablert en intern styringsgruppe som bestod av både deltagende ledere i prosessen men også fra andre avdelinger. Dette gav en sterkere bredde og innsikt som gav oss gode føringer inn i prosessen.
Oppdraget
Resultat
Verdiene våre; ÅRA – Åpen kommunikasjon, Respekt og Ansvar, ble verktøyene våre for å arbeide oss framover mot våre nye mål.
Resultatene ble at vi mer en doblet ordreinngangen ila. de tre første årene. I tillegg nådde vi våre mål for både kunde- og medarbeider tilfredshet.
Cisco Norge ble det beste landet i Nord-Europa på både kunde- og medarbeider tilfredshet, og vi oppnådde den høyeste produktiviteten og lønnsomheten i Nord-Europa.
Suksessfaktorer
Vi evnet å involvere og engasjere medarbeiderne til hjelpe oss med å løse utfordringer, for eksempel i å snu medarbeidertilfredsheten blant kvinner fra å være lavere til å bli høyere enn
blant menn. Vi flyttet alle lederne ut av sine kontorer og ut i kontorlandskapet. Dette skapte mer åpen kommunikasjon og tilgjengelighet. Vi arbeidet kontinuerlig med klar og tydelig kommunikasjon internt og eksternt. I tillegg valgte vi å fjerne begrensingene i kursbudsjettene for våre systemingeniører, og å heller kjøre med litt lavere bemanning. Det å tillate våre fremragende spesialister å akselerere utviklingen av deres markedsledende kompetanse viste seg å våre en forløsende kraft som utløste engasjement både internt og eksternt.