Atea 200 x 200
ATEA

Om Atea:

Vi lever i et av verdens rikeste land, og kan lene oss tilbake og være tilfredse. Men i Atea vil vi mer. Vi er spesialister i IT-infrastruktur og ønsker å bruke kompetansen vår til å forme et enda bedre Norge. I nært samarbeid med kundene og partnerne våre skal vi utvikle løsninger som neste generasjon kan være stolte av.

Vi ønsker blant annet å bidra til mer effektiv læring i skolen. Vi vil styrke politiet og helseomsorgen i deres arbeid og på den måten være med og trygge vår felles velferd. Vi vil gjøre industrien mer konkurransedyktig og gi entreprenører muligheten til å realisere sine drømmer.

Sammen med kundene våre i hele landet bygger Atea Norge med IT. Hos oss får du et heldekkende tilbud av produkter og tjenester. Vi hjelper deg med hele kjeden, fra design, utvikling og produktforsyning til funksjon og vedlikehold. Gjennom å skape en IT-infrastruktur i verdensklasse er Atea med og legger grunnlaget til et smartere og mer innovativt Norge. Vi har kontorer spredt over hele Norge, og hjelper deg der du er.

www.atea.no

Prosjektet og resultater:

Utviklet Merkantildata Akademiet, senere Eterra og Ementor Akademiet for samtlige innen ledelse og salg internt og med eksterne forhandlere som Compaq, HP,

Programmet gikk over 6 måneder der vi bygget treningsdokumentasjon, treningsøvelser fra grunnen og involverte spesialister fra de ulike samarbeidspartnerne inn i treningsprosessen for å trene på vikte USP`er og argumenter som sikret produktkunnskap og bygget sterkere relasjoner mellom Atea og forhandlere/distributører. Måling av prestasjoner ble utført via Improve der vi gjennom 360 Assessment utviklet treningsplaner mot definerte KPI`er (Fokusområder). Ca 450 personer var igjennom. I løpet av perioden fra 1997-2002 kjøpte Merkantildata opp ca 160 selskaper noe som utfordret implementering av nye medarbeidere inn i prosessen samtidig som at dette var en glimrende implementeringsprosess av ulik kultur og ressurser for å jobbe mot felles mål. Hyppig bruk av UBC (Ullevål Business Class), ute i sambesøk med støtte før, under og etter kundebesøk samt lokale treninger hos Atea og ute hos forhandlere skapte unike treningsarenaer.

Suksess Faktorer

  1. En grundig situasjonsbeskrivelse og behovsanalyse for å finne selskapets sterke og svake KPI`er.
  2. Forankring i toppledelsen og gjennom hele organisasjonen helt ut i forhandler- og kundeleddet.
  3. Tilpasset, målbar og praktisk trening med umiddelbar overføringsverdi skaper motivasjon.